Page 29 - Музей, який потрібен світові
P. 29

Важливою подією XX століття став Пакт Реріха  —  Договір про охорону
          художніх і  наукових закладів та  історичних пам’яток, ініціатором якого став
          М. К. Реріх. Будучи юристом, М. К. Реріх прагнув закріпити у  свідомості людей
          необхідність, насамперед, юридичного захисту культурних об’єктів, оскільки
          був  глибоко  переконаний,  що  культурне  надбання  перебуває  поза  часом,
          поза межами держав і  належить усьому людству. Створений документ був
          спрямований на  захист культурних цінностей різних народів, волі меценатів
          і дарувальників, а також авторських прав творців і геніїв. У результаті великої
          юридичної та громадської роботи М. К. Реріха та його однодумців Пакт Реріха
          був  підписаний  у  Вашинґтоні  1935  року  двадцять  одною  країною  Північної
          та  Південної Америк. Країни,  що підписали цей Договір, зобов’язувалися
          охороняти об’єкти культури, надаючи їм заступництво і повагу під час воєнних
          конфліктів і в мирний час.

            Цей документ, насамперед, вирізняє високий гуманістичний зміст, оскільки
          в ньому утверджується ідея пріоритету культури в житті суспільства. У Пакті
          Реріха відображені такі принципи захисту культурних цінностей, як  їхня
          безумовна недоторканність, складання в  мирний час переліку культурних
          цінностей та їхнє позначення спеціальним знаком та інші. Ці принципи сприяють
          успішному міждержавному співробітництву в  сфері захисту культурного
 ПРО ПАКТ РЕРІХА  надбання, і  вони знайшли своє втілення в  другій половині ХХ століття
          в принципах роботи ЮНЕСКО. Пакт Реріха можна без сумніву назвати видатною
          громадською ініціативою XX століття, оскільки він був підтриманий широким
 днією з важливих умов розвитку будь‑якого суспільства була і залишається   загалом, інтелігенцією та державними діячами.
 О Культура, як середовище, в якому народжуються нові ідеї, що розширюють   Тепер  зросло значення і  актуальність  Пакту  Реріха,  оскільки  у  світі
 духовний горизонт і формують новий світогляд, що дають імпульси для розвитку
 внутрішньої культури людини і, як наслідок, розквіту державності та добробуту   не припиняється руйнування культурних цінностей і у воєнний, і в мирний час.
          Яскравим прикладом цього є руйнування унікального громадського Музею імені
 країни загалом.
          М. К. Реріха Міжнародного Центру Реріхів, який створив С. М. Реріх і який володів
 Микола Костянтинович Реріх і члени його сім’ї залишили величезну культурну   найбільшою у світі колекцією картин і рисунків М.К. і С. М.  Реріхів, безцінним
 спадщину. Вона містить у  собі нові філософські, наукові, культурологічні   архівом, бібліотекою родини Реріхів та іншими раритетними колекціями.
 та  мистецькі  сенси,  такі  важливі  для  розвитку громадянських  і  правових
 цінностей. М. К. Реріх вніс свою лепту в скарбницю світової культури і науки. Він
 був обраний почесним і дійсним членом понад ста відомих у світі інститутів,
 академій, наукових корпорацій і  культурних установ. Картини його пензля
 перебувають у багатьох музеях світу та приватних колекціях.

 Святослав Миколайович Реріх передав за заповітом батьків на батьківщину
 в  Росію частину спадщини Реріхів для розміщення в  громадському музеї,
 який мав стати музейоном, осередком культурного розвитку і  просвіти.
 Зміни 90‑х років XX століття в  Росії зробили можливою успішну реалізацію
 ініціативи С. М. Реріха. Громадський музей імені М. К. Реріха в  Москві став
 яскравим прикладом формування громадської форми культури та  побудови
 громадянського суспільства в Росії.


 28                                                                                       29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34