Page 9 - Музей, який потрібен світові
P. 9
Зал Живої Етики
ал Живої Етики був серцем музейної експозиції. Яскравими фарбами світяться
З в темно‑ синьому просторі зали далекі галактики і сузір’я. Незгасимий вогонь
палає у високо піднятій руці жінки, що стоїть на вершині гори. Сяють в глибині
темних рам картини М.К. Реріха. У скульптурній композиції «Вісники космічної
еволюції» були представлені образи Тих, хто століття за століттям приносили
знання на планету Земля, визначаючи шлях людства до вершин Духа.
У 20–30‑ті роки ХХ століття О.І. та М.К. Реріхи принесли у світ філософію
космічної реальності. Вона називалася Жива Етика і була передана людству
групою індійських філософів і Вчителів. Філософія містить у собі книги з дещо
незвичними назвами: «Поклик», «Осяяння», «Серце», «Світ Вогненний»… Перші
видання книг російською мовою, що вийшли в Парижі й Ризі, були представлені
в експозиції.
Жива Етика стала початком нового, космічного мислення, що розвивається
зараз на нашій планеті. Вона розглядає світобудову як грандіозну енергетичну
систему одухотвореного Космосу; розкриває основні закони Всесвіту; пояснює
найважливіші процеси еволюції.
Руський зал
У залі можна було побачити щоденники О.І.Реріх з першими записами Живої
Етики, старовинні тханки, ваджру і намистину «зі», подаровані Олені Іванівні
а стінах Руського залу в мереживі дерев’яного різьблення оживав чарівний Учителем. Тут представлені картини М.К.Реріха із серії «Його Країна», що
Н світ стародавніх переказів і легенд. Прикрашені вибагливим орнаментом розповідають про філософські ідеї духовних Учителів людства та Їхні праці
діорами «Русь язичницька» і «Русь християнська», що створені за мотивами на благо всього світу.
театральних робіт М.К.Реріха, вводили відвідувачів у простір двох великих епох
російської історії — простір, у який Реріх увійшов як історик, археолог і художник.
Образ Землі Руської проходить через усю творчість Миколи
Костянтиновича. У залі були представлені картини, які створив
художник у різні роки і в різних країнах. Картина «Пречистий
Град — ворогам озлоблення» була написана в Росії 1912 року
в передчутті наближення війни; відому серію «Санкта» («Святі»)
Реріх створив 1922 року в США; картини «Святий Сергій
Радонезький», «Земля Слов’янська» та інші були написані в Індії.
Усі ці картини просякнуті глибокою любов’ю до Батьківщини
і вірою в її високе призначення.
8 9